OdinBOX

혁신을 이룹니다.

DEVELOPMENT/Computational

[전산 영어] - 종강

개발자 간지뽕빨리턴씨 2019. 11. 24. 19:49
반응형
 
ⓒ CSONLINE image

1. Mobile OS

Mobile OS

A mobile operating system (or mobile OS) is an operating system for phones, tablets, smartwatches, or other mobile devices.

해석 : 모바일 운영 체제(또는 모바일 OS)는 전화, 태블릿, 스마트워치 또는 기타 모바일 장치를 위한 운영 체제다.

Mobile Operating systems combine features of a personal computer operating system with other features useful for mobile or handheld use; usually including, and most of the following considered essential in modern mobile system; a wireless inbuilt modern and SIM tray for telephony and data connection, a touchscreen, cellular, Bluetooth, Wi-Fi protected Access, Wi-Fi, Global Positioning System (GPS) mobile navigation, video- and sing-frame picture cameras, speech recognition, voice recorder, music player, near field communication, and infrared blaster.

번역 : 모바일 운영 체제는 개인용 컴퓨터 운영 체제의 특징과 모바일 또는 휴대용의 사용에 유용한 기타 기능을 결합한다. 일반적으로 현대의 모바일 시스템에서 필수적인 것으로 간주되는 대부분의 기능, 전화 및 데이터 연결을 위한 현대적 내장형 무선 및 SIM 트레이, 터치 스크린, 셀룰러, 블루투스, Wi-Fi 접근 보호, Wi-Fi, GPS(세계적인 지리 시스템), 모바일 네비게이션, 비디오 및 싱글 프레임 사진 카메라, 음성 인식, 음성 레코더, 음악 재생기, 근거리 무선 통신, 적외선 신호

Android is a mobile operating system developed by Google. It is based on a modified version of the Linux kernel and other open source software, and is designed primarily for touchscreen mobile devices such as smartphones and tablets. In addition. Google has develop Android TV for televisions, Android Auto for cars, and Wear OS fir wearables, each with a specialized user interface. Variants of Android are also used on game consoles, digital cameras, PCs and other electronics. The core Android source code is known as Android Open Source Project(AOSP), which is primarily licensed under the Apache License.

번역 : 안드로이드는 구글이 개발한 모바일 운영체제다. 리눅스 커널과 기타 오픈 소스 소프트웨어의 변형 버전을 기반으로 하며, 주로 스마트폰이나 태블릿과 같은 터치스크린 모바일 기기를 위해 설계되었다. 게다가. 구글은 TV용 안드로이드 TV, 자동차용 안드로이드 오토, 웨어 OS용 웨어러블 등을 각각 특수 사용자 인터페이스로 개발했다. 안드로이드의 변종들은 게임기, 디지털 카메라, PC 그리고 다른 전자 장치에도 사용된다. 핵심 안드로이드 소스 코드는 아파치 라이선스로 주로 라이선스를 받는 안드로이드 오픈소스 프로젝트(AOSP)로 알려져 있다.

iOS (formerly iPhone OS) is a mobile operating system created and developed by Apple Inc, exclusively for its hardware. It is the operating system that presently powers many of the company's mobile devices, including the iPhone, iPad, and ipod Touch, It is the second most popular mobile operating system globally after Android. The iOS user interface is based upon direct manipulation, using multi-touch gestures. Interface control elements consist of sliders, swiches, and buttons. Interaction with the OS includes gestures such as swipe, tap, pinch, and reverse pinch, all of which have specific definitions within the context of the iOS operating system and its multi-touch interface. Internal accelerometers are used by some applications to respond to shaking the device (one common result is the undo command) or rotating it in three dimensions (one common result is switching between portrait and landscape mode). Apple has been significantly praised for incorporating thorough accessibility functions into iOS, enabling users with vision and hearing disabilities to properly use its products.

번역 : iOS(기존 iPhone OS)는 자사 하드웨어 전용으로 애플사가 만들고 개발한 모바일 운영체제다. 아이폰, 아이패드, 아이팟터치 등 모바일 기기 상당수가 가동되는 운영체제(OS)로 안드로이드 다음으로 인기가 높다. iOS 사용자 인터페이스는 멀티 터치 제스처를 사용하여 직접 조작에 기반한다. 인터페이스 제어 요소는 슬라이더, 스위치 및 버튼으로 구성된다. OS와의 상호작용은 모두 iOS 운영 체제와 멀티 터치 인터페이스의 컨텍스트 내에서 특정한 정의를 가지고 있는 스와이프, , 핀치, 역 핀치 등의 제스처를 포함한다. 내부 가속도계는 일부 응용 프로그램에서 기기를 흔들거나(하나의 공통 결과는 실행 취소 명령) 3차원으로 회전시키는 데 사용된다(하나의 공통 결과는 세로 모드와 가로 모드 사이를 전환하는 것이다). 애플은 철저한 접근성 기능을 iOS에 접목시켜 시각장애와 청각장애인이 자사 제품을 제대로 사용할 수 있게 해 큰 찬사를 받았다.

 

2. BigData

Big Data

 

Big data is a technique that extracts value and analyzes results from data, including large(tens of terabytes) of structured or even unstructured data sets that are beyond the capabilities of traditional database management tools.

 

번역 : 빅 데이터는 기존의 데이터베이스 관리 툴의 기능을 벗어난 구조화되거나 심지어 구조화되지 않은 데이터 세트의 대형(테라바이트 수)을 포함한 데이터로부터 가치를 추출하고 결과를 분석하는 기술이다.

 

Advances in big data technology, characterized by the creation, collection, analysis, and presentation of a wide variety of large-scale data, make it possible to predict and operate efficiently in a diversified modern society. It provides personalized information to each member of the modern society, manages and analyzes the information, and realizes technologies that were not possible in the past.

 

번역 : 다양한 대규모 데이터의 생성, 수집, 분석 및 제시가 특징인 빅데이터 기술의 발전으로 다원화된 현대 사회에서 효율적으로 예측하고 운영할 수 있게 되었다. 현대사회의 각 구성원에게 개인화된 정보를 제공하고, 그 정보를 관리·분석하며, 과거에는 불가능했던 기술을 실현한다.

 

As such, big data presents the possibility of providing valuable information to society and mankind in all areas, including politics, society, economy, culture, and science and technology.

 

번역 : 이와 같이 빅데이터는 정치, 사회, 경제, 문화, 과학기술 등 모든 분야에서 사회와 인류에게 귀중한 정보를 제공할 수 있는 가능성을 제시한다.

 

But the bit data problem lies in privacy and security. Big data is a collection of information from a number of individuals. Therefore, when collecting and analyzing big data, it may be the shape of big brother who collects and manages private information of problem because almost everyone’s information is leaked.

 

번역 : 그러나 비트 데이터 문제는 사생활과 보안에 있다. 빅데이터는 다수의 개인으로부터 정보를 수집한 것이다. 따라서 빅데이터를 수집하고 분석할 때 거의 모든 사람의 정보가 유출되기 때문에 문제의 개인 정보를 수집하고 관리하는 것은 형의 모양인지도 모른다.

 

The characteristics of big data are generally summarized in 3V. That is, it means the Volume of data, the Velocity of data generation, and the Variety of forms. Recently, they also add Value or Complexity. This diverse and vast amount of data is attracting attention because it can be used as an important resource that determines the competitiveness of the future.

 

번역 : 빅데이터의 특징은 일반적으로 3V로 요약된다. , 데이터의 볼륨, 데이터 생성의 속도 및 양식의 다양성을 의미한다. 최근에는 가치나 복잡성도 더한다. 이처럼 다양하고 방대한 양의 데이터가 주목받는 것은 미래의 경쟁력을 좌우하는 중요한 자원으로 활용될 수 있기 때문이다.

 

Velocity means containing various types of data. In addition to structured data, it also includes unstructured data such as photos, audio, video, social media data log files, and the like.

 

번역 : 속도란 다양한 유형의 데이터를 포함하는 것을 의미한다. 구조화된 데이터 외에도 사진, 오디오, 비디오, 소셜 미디어 데이터 로그 파일 등 구조화되지 않은 데이터도 포함한다

 

3. Cloud

Cloud

 

Cloud computing is the on-demand availability of computer system resources, especially data storage and computing power, without direct active management by the user. The term is generally used to describe data centers available to many users over the Internet. Large clouds, predominant today, often have functions distributed over multiple locations from central servers. If the connection to the user is relatively close, it may be designated an edge server.

 

번역 : 클라우드 컴퓨팅은 사용자의 직접적인 적극적인 관리 없이 컴퓨터 시스템 리소스, 특히 데이터 스토리지와 컴퓨팅 파워를 주문형으로 이용할 수 있는 것이다. 이 용어는 일반적으로 인터넷을 통해 많은 사용자가 이용할 수 있는 데이터 센터를 설명하는 데 사용된다. 오늘날 주류를 이루고 있는 대형 클라우드에는 중앙 서버에서 여러 위치에 분산된 기능이 있는 경우가 많다. 사용자와의 연결이 비교적 가까운 경우, 에지 서버로 지정할 수 있다.

 

The availability of high-capacity networks, low-cost computers and storage devices as well as the widespread adoption of hardware virtualization, service-oriented architecture and autonomic and utility computing has led to growth in cloud computing.

 

번역 : 대용량 네트워크, 저비용 컴퓨터 및 스토리지 장치의 가용성과 하드웨어 가상화, 서비스 지향 아키텍처, 자율 및 유틸리티 컴퓨팅의 광범위한 채택은 클라우드 컴퓨팅의 성장을 이끌었다.

 

Though service-oriented architecture advocates “everything as a service” (with the acronyms EaaS or XaaS, or simply aas), cloud-computing providers offer their “services” according to different models, of which the three standard models per NIST are Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS), and Software as a Service (SaaS). These models offer increasing abstraction; they are thus often portrayed as a layers in a stack: infrastructure-, platform- and software-as-a-service, but these need not be related. For example, one can provide SaaS implemented on physical machines (bare metal), without using underlying PaaS or IaaS layers, and conversely one can run a program on IaaS and access it directly, without wrapping it as SaaS.

 

번역 : 서비스 지향 아키텍처는 "모든 것을 서비스화(EaaS)"를 표방하지만(약어 EaaS 또는 XaaS 또는 단순 Aas), 클라우드 컴퓨팅 제공자는 서로 다른 모델에 따라 "서비스화(Service)"를 제공하며, 이 중 NIST3가지 표준 모델은 서비스화(IaaS), 플랫폼화(PaaS), 서비스화(SaaS)이다. 이러한 모델은 추상화를 증가시킨다. 따라서 그것들은 종종 인프라인, 플랫폼 및 서비스로서의 소프트웨어(SaaS)와 같은 스택의 계층으로 그려지지만, 이와 관련될 필요는 없다. 예를 들어, 기본 PaaS 또는 IaaS 계층을 사용하지 않고 물리적 시스템(베어 메탈)에 구현된 SaaS를 제공할 수 있으며, 반대로 IaaS에서 프로그램을 실행하고 SaaS로 포장하지 않고 직접 액세스할 수 있다.

 

Cloud computing poses privacy concerns because the service provider can access the data that is in the cloud at any time. It could accidentally or deliberately alter or delete information.

 

번역 : 클라우드 컴퓨팅은 서비스 공급자가 언제든지 클라우드에 있는 데이터에 액세스할 수 있기 때문에 개인 정보 보호에 대한 우려를 제기한다. 실수로 또는 고의로 정보를 변경하거나 삭제할 수 있다.

 

4. SNS

SNS

 

A social networking service (also social networking site or social media) is an online platform which people use to build social networks or social relationship with other people who share similar personal or career interests, activities, backgrounds or real-life connections.

번역 : 소셜 네트워킹 서비스(소셜 네트워킹 사이트 또는 소셜 미디어)는 사람들이 유사한 개인적 또는 직업적 관심, 활동, 배경 또는 실생활 연결을 공유하는 다른 사람들과 소셜 네트워크 또는 사회적 관계를 구축하기 위해 사용하는 온라인 플랫폼이다.

 

The social network is distributed across various computer networks. The social networks are inherently computer networks, linking people, organization, and Knowledge. Social networking services vary in format and the number of features. They can incorporate a range of new information and communication tools, operating on desktops and on laptops, on mobile devices such as tablet computers and smart phones. They may feature digital photo/video/sharing and “web logging” diary entries online (blogging)

 

번역 : 소셜 네트워크는 다양한 컴퓨터 네트워크를 통해 배포된다. 소셜 네트워크는 본질적으로 컴퓨터 네트워크로, 사람, 조직, 그리고 지식을 연결한다. 소셜 네트워킹 서비스는 형태와 특징의 수가 다양하다. 그들은 태블릿 컴퓨터와 스마트폰과 같은 모바일 장치에 데스크톱과 랩톱에서 작동하는 다양한 새로운 정보통신 도구를 통합할 수 있다. 디지털 사진/비디오/공유 및 "웹 로깅" 일지 항목을 온라인으로 표시할 수 있음 (블로그)

 

Defined as “websites that facilitate the building of a network of contacts in order to exchange various types of content online,” social networking sites provide as space for interaction to continue beyond in person interactions. These computer mediated interactions link members of various networks and may help to both maintain and develop new social ties.

 

번역 : "온라인에서 다양한 유형의 콘텐츠를 교환하기 위해 연락망 구축을 촉진하는 웹 사이트"로 정의되는 소셜 네트워킹 사이트는 상호작용을 넘어 상호작용을 지속할 수 있는 공간으로 제공한다. 이러한 컴퓨터 매개 상호작용은 다양한 네트워크 구성원을 연결하며 새로운 사회적 유대관계를 유지하고 발전시키는데 도움이 될 수 있다.

 

One can categorize social-network services into four types:

socializing social network services used primarily for socializing with existing friends (e.g., Facebook)

online social networks are decentralized and distributed computer networks there users communicate with each other through internet services.

networking social network services used primarily for non-social interpersonal communication (e.g., LinkedIn, a career- and employment-oriented site)

social navigation social network services used primarily for helping users to find specific information or resources (e.g., Goodreads for books)

 

번역 : 소셜 네트워크 서비스를 네 가지 유형으로 분류할 수 있다.

- 주로 기존 친구와의 사회화에 사용되는 소셜 네트워크 서비스(: Facebook)

- 온라인 소셜 네트워크는 분산되어 분산된 컴퓨터 네트워크로 이용자들은 인터넷 서비스를 통해 서로 통신한다.

- 주로 비사회적 대인 커뮤니케이션에 사용되는 네트워킹 소셜 네트워크 서비스(: 경력 및 고용 지향 사이트 LinkedIn)

- 소셜 내비게이션 소셜 네트워크 서비스는 주로 사용자가 특정 정보나 자원을 찾을 수 있도록 돕는 데 사용됨(: 책용 굿레드)


5. IoT

IoT

 

The Internet of Things (IoT) is a system of interrelated computing devices, mechanical and digital machines, objects, animals or people that are provided with unique identifiers(UIDs) and the ability to transfer data over a network requiring human-to-human or human-to-computer interaction.

 

번역 : 사물 인터넷(Internet of Things, IoT)은 고유한 식별자(UID)와 인간 대 인간 또는 컴퓨터 상호작용이 필요한 네트워크를 통해 데이터를 전송할 수 있는 상호 관련 컴퓨팅 장치, 기계 및 디지털 기계, 물체, 동물 또는 사람의 시스템이다.

 

The definition of the Internet of things has evolved due to the convergence of multiple technologies, real-time analytics, machine learning, commodity sensors, and embedded systems. Traditional fields of embedded system, wireless sensor networks, control systems, automation (including home and building automation), and others all contribute to enabling the Internet of Things. In the consumer market, IoT technology is most synonymous with products pertaining to the concept of the “smart home”, covering devices and appliances ( such as lighting fixtures, thermostats, home security systems and camera, and other home appliances) that support one or more common ecosystems, and can be controlled via devices associated with that ecosystem, such as smartphones and smart speakers.

 

번역 : 사물인터넷의 정의는 복수의 기술, 실시간 분석, 기계학습, 상품센서, 임베디드 시스템의 융합으로 발전해 왔다. 임베디드 시스템, 무선 센서 네트워크, 제어 시스템, 자동화(가정 및 건물 자동화 포함) 등의 전통적인 분야는 모두 사물 인터넷 활성화에 기여한다. 소비자 시장에서 IoT 기술은 하나 이상의 공통 생태계를 지원하는 기기(조명장치, 온도조절장치, 가정용 보안시스템, 카메라 등)와 가전제품을 망라하는 "스마트홈"의 개념에 관련된 제품과 가장 동의어로, T와 관련된 기기를 통해 제어할 수 있다.스마트폰과 스마트 스피커와 같은 모자 생태계

 

The term “Internet of thing
was likely coined by Kevin Ashton of Procter & Gamble, later MIT’s Auto-ID Center, in 1999, though he prefers the phrase ”Internet for things”. At that point, he viewed radio-frequency identification (RFID) as essential to the Internet of things, which would allow computers to manage all individual things.

 

번역 : "사물의 인터넷"이라는 용어는 1999, 후에 MIT의 오토-ID 센터인 Procter & GambleKevin Ashton에 의해 만들어졌을 것이다. 하지만 그는 "사물에 대한 인터넷"이라는 문구를 선호한다. 그 시점에서 그는 무선 주파수 식별(RFID)을 사물의 인터넷에 필수적인 것으로 보고 컴퓨터가 모든 개별적인 것을 관리할 수 있게 했다.

 

There are a number of serious concerns about dangers in the growth of IoT, especially in the areas of privacy and security; and consequently industry and governmental moves to begin to address these.

 

번역 : IoT의 성장, 특히 프라이버시와 보안 분야에서 위험에 대한 많은 심각한 우려가 있으며, 그 결과 이를 해결하기 위한 업계와 정부의 움직임들이 있다.

 

Security is the biggest concern in adopting Internet of things technology, with concerns that rapid development is happenening without appropriate consideration of the profound security challenges involved and the requlatory changes that might be necessary.

 

번역 : 보안은 사물 기술의 인터넷 채택에서 가장 큰 관심사인데, 관련된 심오한 보안 과제와 필요한 규제적 변화에 대한 적절한 고려 없이 급속한 개발이 일어나고 있다는 우려 때문이다.

 

6. Drone

Drone

 

An unmanned aerial vehicle (UAV) (Commonly known as a drone) is an aircraft without a human pilot on board and a type of unmanned vehicle. UAVs are a component of an unmanned aircraft system (UAS); which include a UAV, a ground-based controller, and a system of communications between the two. The flight of UAVs may operate with various degrees of autonomy: either under remote control by a human operator or autonomously by onboard computers.

 

번역 : 무인정찰기(UAV)는 무인정찰기(일반적으로 드론이라고 함)는 무인정찰기의 일종으로 사람 조종사가 탑승하지 않은 항공기다. UAV는 무인 항공기 시스템(UAS)의 구성요소로서, UAV, 지상 관제사, 그리고 둘 사이의 통신 시스템을 포함한다. UAV의 비행은 다양한 수준의 자율성으로 작동할 수 있다. , 인간 운영자의 원격 제어 또는 탑재 컴퓨터에 의해 자율적으로 운영된다.

 

While they orginated mostly in military applications, their use is rapidly expanding to commercial, scientific, recreational, agricultural, and other applications, such as policing and surveillance, product deliveries, aerial photography, smuggling, and drone racing, Divilian UAVs now vastly outnumber military UAVs.

 

번역 : 그들이 주로 군사용 애플리케이션에서 조직한 반면, 그들의 사용은 빠르게 상업용, 과학용, 오락용, 농업용 그리고 다른 애플리케이션, 예를 들어 치안, 감시, 제품 배달, 항공 사진, 밀수, 드론 경주 등으로 확대되고 있는데, 이제 Divilian UAV는 군용 UAV보다 훨씬 더 많다.

 

A UAV is defined as a “powered, aerial vehicle that does not carry a human operator, uses aerodynamic forces to provide vehicle lift, can fly autonomously or be piloted remotely, can be expendable or recoverable, and can carry a lethal or nonlethal payload”. Therefore, missiles are not considered UAVs because the vehicle itself is a weapon that is not reused, though it is also uncrewed and in some cases remotely guided.

 

번역 : UAV"인간 조작자를 태우지 않고, 공기역학적 힘을 이용해 차량 리프트를 제공하고, 자율적으로 비행하거나 원격 조종할 수 있으며, 소모 또는 회수가 가능하며, 치명적 또는 비탈착적 페이로드도 탑재할 수 있는 동력 항공기로 정의된다." 따라서 미사일도 역시 나사를 풀거나 경우에 따라서는 원격으로 유도하지만, 차량 자체는 재사용되지 않는 무기이기 때문에 무인기로 간주되지 않는다

 

Basic autonomy comes from proprioceptive sensors. Advanced autonomy calls for situational awareness, knowledge about the environment surrounding the aircraft from exterioceptive sensors: sensor fusion integrates information from multiple sensors.

 

번역 : 기본적인 자율성은 자기 수용 센서에서 나온다. 고급 자율성은 상황 인식, 외부 수용 센서로부터 항공기를 둘러싼 환경에 대한 지식, 센서 융접이 여러 센서의 정보를 통합하는 것을 요구한다.

 

There are numerous civilian, commercial, military, and aerospace applications for UAVs.

These include:

- Civil : Disaster relief, archeology, conservation of biodiversity and habiat, law enforcement, crime, and terrorism.

- Commercial : Aerial surveillance, filmmaking, journalism, scientific research, surveying, cargo transport, mining, Transmission and Distribution, Forestry and agriculture.

Military : Reconnaissance, attack, demining, and target practice

 

번역 : UAV를 위한 수많은 민간, 상업, 군사 및 항공 우주 응용 프로그램이 있다.

여기에는 다음이 포함된다.

- 민간 : 재난구호, 고고학, 생물다양성 및 서식지 보존, 법 집행, 범죄, 테러리즘

- 상업 : 항공감시, 영화제작, 저널리즘, 과학연구, 측량, 화물운송, 광업, 송전, 유통, 임업, 농업

- 군사 : 정찰·공격·탈취·대상 연습

 

7. Computer architecture

Computer architecture

 

In computer engineering, computer architecture is a set of rules and methods that describe the functionality, organization, and implementation of computer systems. Some definitions of architecture define it as describing the capabilities and programming model of a computer but not a particular implementation, In other definitions computer architecture involves instruction set architecture design, microarchitecture design, logic design, and implementation.

번역 : 컴퓨터 공학에서 컴퓨터 아키텍처는 컴퓨터 시스템의 기능, 조직 및 구현을 설명하는 규칙과 방법의 집합이다. 아키텍처의 일부 정의는 컴퓨터 기능과 프로그래밍 모델을 설명하는 것으로 정의하지만 특정 구현은 아니다. 다른 정의에서는 컴퓨터 아키텍처는 명령 집합 아키텍처 설계, 마이크로아키텍처 설계, 논리 설계 및 구현을 포함한다.

 

The term “architecture” in computer literature can be traced to the work of Lyle R.Johnson and Frederick P. Brooks, Jr., members of the Machine Organization department in IBM’s main research center in 1959. Johnson had the opportunity to write a proprietary research communication about the Stretch, an IBM-developed supercomputer for Los Alamos National Laboratory (at the time known as Los Alamos Scientific Laboratory). To describe the level of detail for discussing the luxuriously embellished computer, he noted that his description of formats, instruction types, hardware parameters, and speed enhancements were at the level of “System architecture” - a term that seemed more useful than “machine organization.”

번역 : 컴퓨터 문학에서 "건축학"이라는 용어는 라일 R의 저작으로 거슬러 올라갈 수 있다.존슨과 프레드릭 P. 브룩스 주니어는 1959IBM의 주요 연구 센터에 있는 기계 조직 부서의 회원이다. 존슨은 IBM이 개발한 로스 알라모스 국립 연구소(당시 로스 알라모스 과학 연구소)용 슈퍼컴퓨터인 스트레치에 관한 독점적인 연구 통신을 쓸 기회가 있었다. 호화롭게 장식된 컴퓨터를 논하기 위한 세부 수준을 설명하기 위해, 그는 형식, 지시 유형, 하드웨어 매개변수, 속도 향상 등에 대한 자신의 설명이 "기계 조직"보다 더 유용해 보이는 용어인 "시스템 아키텍처"의 수준에 있다고 언급했다.

 

The discipline of computer architecture has three main subcategories:

Instruction Set Architecture, or ISA. The ISA defines the machine code that a processor reads and acts upon as well as the word size, memory address modes, processor registers, and data type.

Microarchitecture, or computer organization describes how a particular processor will implement the ISA.

System Design includes all of the other hardware components within a computing system. These include:

1) Data processing other than the CPU, such as direct memory access (DMA).

2) Other issues such as virtualization, multiprocessing, and software features.

번역 : 컴퓨터 아키텍처의 분야에는 다음과 같은 세 가지 주요 하위 범주가 있다.

1. 지침 집합 아키텍처, 또는 ISA. ISA는 워드 크기, 메모리 주소 모드, 프로세서 레지스터 및 데이터 유형뿐만 아니라 프로세서가 읽고 작동하는 기계 코드를 정의한다.

2. 마이크로아키텍처, 또는 컴퓨터 조직은 특정 프로세서가 ISA를 어떻게 구현할 것인지를 설명한다.

3. 시스템 설계는 컴퓨팅 시스템 내의 다른 모든 하드웨어 구성요소를 포함한다. 여기에는 다음이 포함된다.

1) 직접 메모리 액세스(DMA) CPU 이외의 데이터 처리

2) 가상화, 다중 처리, 소프트웨어 기능 등의 기타 문제

 

8. Operating System

Operating system

 

An operating system (OS) is system software that manages computer hardware, software resources, and provides common services for computer programs.

번역 : 운영체제(OS)는 컴퓨터 하드웨어, 소프트웨어 자원을 관리하고 컴퓨터 프로그램에 공통적인 서비스를 제공하는 시스템 소프트웨어다.

 

Time-sharing operating systems schedule tasks for efficient use of the system and may also include accounting software for cost allocation of processor time, mass storage, printing, and other resources.

번역 : 시간 공유 운영 체제는 시스템의 효율적인 사용을 위한 작업을 스케줄링하고 프로세서 시간, 대용량 저장, 인쇄 및 기타 자원의 비용 할당에 대한 회계 소프트웨어를 포함할 수도 있다.

 

For hardware functions such as input and output and memory allocation the operating system acts as an intermediary between programs and the computer hardware.

번역 : 입력과 출력, 메모리 할당 등의 하드웨어 기능에 대해서는 운영체제가 프로그램과 컴퓨터 하드웨어 사이의 중개 역할을 한다.

 

The dominant desktop operating system is Microsoft Windows with a market share of around 82.74%. macOS by Apple Inc. is in second place (13.23%), and the varieties of Linux are collectively in third place (1.57%_. Linux distributions are dominant in the server and supercomputing sectors. Other specialized classes of operating systems, such as embedded and real-time systems, exist for many applications.

번역 : 지배적인 데스크톱 운영 체제는 약 82.74%의 시장 점유율을 가진 마이크로소프트 윈도우(Microsoft Windows)이며, 애플사의 매코스는 2(13.23%)이며, 리눅스의 종류는 총 3(1.57%)이다. 리눅스 배포는 서버와 슈퍼컴퓨팅 부문에서 지배적이다. 임베디드 및 실시간 시스템과 같은 다른 전문화된 운영 체제 클래스가 많은 애플리케이션에 존재한다.

 

A single-tasking system can only run one program at a time, while a multi-tasking operating system allows more than one program to be running in concurrency. This is achieved by time-sharing, where the available processor time is divided between multiple processes. These processes are each interrupted repeatedly in time slices by a task-scheduling subsystem of the operating system.

번역 : 단일 태스크 시스템은 한 번에 하나의 프로그램만 실행할 수 있고, 다중 태스크 운영 체제는 둘 이상의 프로그램을 동시에 실행할 수 있다. 이는 사용 가능한 프로세서 시간이 여러 프로세스 간에 분할되는 시간 공유에 의해 달성된다. 이러한 프로세스는 각각 운영 체제의 태스크 스케줄링 하위 시스템에 의해 시간 슬라이스에 반복적으로 중단된다.

 

Embedded operating systems are designed to be used in embedded computer systems. They are designed to operate on small machines like PDAs with less autonomy. They are able to operate with a limited number of resources. They are very compact and extremely efficient by design. Windows CE and Minix 3 are some examples of embedded operating systems.

번역 : 임베디드 운영 체제는 임베디드 컴퓨터 시스템에 사용하도록 설계되었다. 그들은 PDA와 같은 작은 기계에서 더 적은 자율성으로 작동하도록 설계되었다. 그들은 제한된 수의 자원으로 운영할 수 있다. 그것들은 매우 작고 디자인에 의해 매우 효율적이다. Windows CEMinix 3은 임베디드 운영 체제의 몇 가지 예다.

 

9. Programming language

Programming Language

 

A programming language is a formal language, which comprises a set of instructions that produce various kinds of output Programming languages are used in computer programming to implement algorithms. Thousands of different programming languages have been created, and more are being created every year. Many programming languages are written in an imperative from (i.e., as a sequence of operations to perform).

번역 : 프로그래밍 언어는 공식 언어로서, 알고리즘을 구현하기 위해 컴퓨터 프로그래밍에 다양한 종류의 출력 프로그래밍 언어를 생성하는 일련의 명령어들로 구성된다. 수천 개의 다른 프로그래밍 언어가 만들어졌고, 매년 더 많은 언어가 만들어지고 있다. 많은 프로그래밍 언어는 (, 수행할 작업의 순서에 따라)에서 명령어로 작성된다.

 

The description of a programming language is usually split into the two components of syntax (from) and semantics (meaning).

번역 : 프로그래밍 언어의 설명은 보통 구문(from)과 의미론(semantics)의 두 가지 요소로 나뉜다.

 

A programming language’s surface from is known as its syntax. Most programming languages are purely textual; they use sequences of text including words, numbers, and punctuation, much like written natural languages. On the other hand, there are some programming languages which are more graphical in nature, using visual relationships between symbols to specify a program.

번역 : 프로그래밍 언어의 표면은 구문으로 알려져 있다. 대부분의 프로그래밍 언어는 순전히 텍스트 언어다. 그들은 문자, 숫자, 구두점을 포함한 텍스트 순서를 사용한다. 그것은 문자의 자연 언어와 매우 유사하다. 반면에, 프로그램을 지정하기 위해 기호들 사이의 시각적 관계를 이용하여, 본질적으로 좀 더 그래픽적인 프로그래밍 언어들이 있다.

 

The syntax of a language describes the possible combinations of symbols that form a syntactically correct program. The meaning given to a combination of symbols is handled by semantics (either formal or hard-coded in a reference implementation). Since most languages are textual, this article discusses textual syntax.

번역 : 언어의 구문은 구문적으로 정확한 프로그램을 형성하는 기호의 가능한 조합을 설명한다. 기호 조합에 주어진 의미는 의미론(기준 구현에서 형식적이거나 하드코딩된 의미론)에 의해 처리된다. 대부분의 언어가 텍스트이기 때문에 이 글은 텍스트 구문을 논한다.

 

The term semantics refers to the meaning of languages, as opposed to their form (syntax).

 

Once data has been specified, the machine must be instructed to perfom operations on the data. For example, the semantics may define the strategy by which expressions are evaluated to values, or the manner in which control structures conditionally execute statements. The dynamic semantics (also known as execution semantics) of a language defines how and when the various constructs of a language should produce a program behavior

번역 : 의미론(semantics)이라는 용어는 언어의 형태(syntax)와는 반대로 언어의 의미를 가리킨다.

 

데이터가 지정되면 기계에 데이터에 대한 작업을 수행하도록 지시해야 한다. 예를 들어 의미론에서는 표현식을 값에 따라 평가하는 전략 또는 제어 구조가 조건부로 문장을 실행하는 방식을 정의할 수 있다. 언어의 동적 의미론(실행 의미론이라고도 함)은 언어의 다양한 구조가 프로그램 행동을 어떻게 그리고 언제 생성해야 하는지를 정의한다.

 

10. Network

Network

 

A computer network is a digital telecommunications network which allows nodes to share resources. In computer networks, computing devices exchange data with each other using connections (data links) between nodes. These data links are established over cable media such as twisted pair or fiber-optic cables, and wireless media such as Wi-Fi.

번역 : 컴퓨터 네트워크는 노드가 자원을 공유할 수 있도록 하는 디지털 통신 네트워크다. 컴퓨터 네트워크에서 컴퓨팅 장치는 노드들 사이의 연결(데이터 링크)을 사용하여 서로 데이터를 교환한다. 이러한 데이터 링크는 트위스트 페어나 광섬유 케이블과 같은 케이블 미디어와 Wi-Fi 같은 무선 미디어를 통해 설정된다

 

Network computer devices that originate, route and terminate the data are called network nodes. Nodes are generally identified by network addresses, and can include hosts such as personal computers, phone, and servers, as well as networking hardware such as routers and switches. Two such devices can be said to be networked together when one device is able to exchange information with the other device, whether or not thy have a direct connection to each other.

번역 : 데이터를 생성, 라우팅 및 종료하는 네트워크 컴퓨터 장치를 네트워크 노드라고 한다. 노드는 일반적으로 네트워크 주소로 식별되며, 라우터나 스위치와 같은 네트워킹 하드웨어뿐만 아니라 개인용 컴퓨터, 전화, 서버 등의 호스트도 포함할 수 있다. 그러한 두 장치는 하나의 장치가 다른 장치와 정보를 교환할 수 있을 때, 당신이 서로 직접 연결되었는지 여부에 관계 없이 함께 네트워크로 연결된다고 말할 수 있다.

 

In most cases, application-specific communications protocols are layered (i.e. carried as payload) over other more general communications protocols. This formidable collection of information technology requires skilled network management to keep it all running reliably.

번역 : 대부분의 경우 애플리케이션별 통신 프로토콜은 다른 일반 통신 프로토콜보다 계층화(, 페이로드로 운반)된다. 이러한 엄청난 정보 기술 수집은 모든 것을 안정적으로 운영하기 위해 숙련된 네트워크 관리를 필요로 한다.

 

Computer networks support an enormous number of applications and services such as access to the World Wide Web, digital video, digital audio, shared use of application and storage servers, printers, and fax machines, and use of email and instant messaging applications as well as many others.

번역 : 컴퓨터 네트워크는 월드 와이드 웹 접속, 디지털 비디오, 디지털 오디오, 애플리케이션 및 스토리지 서버, 프린터 및 팩스기의 공유 사용, 이메일 및 인스턴트 메시징 애플리케이션뿐만 아니라 많은 다른 애플리케이션과 서비스를 지원한다.

 

Computer networks differ in the transmission medium used to carry their signals, communications protocols to organize network traffic, the network’s size, topology, traffic control mechanism and organizational intent. The best-known computer network is the Internet.

번역 : 컴퓨터 네트워크는 신호를 전달하기 위해 사용되는 전송 매체, 네트워크 트래픽을 조직하기 위한 통신 프로토콜, 네트워크의 크기, 토폴로지, 트래픽 제어 메커니즘 및 조직 의도에 따라 다르다. 가장 잘 알려진 컴퓨터 네트워크는 인터넷이다.

 

11. Ineternet

Ineternet

 

The Internet (portmanteau of interconnected network) is the global system of interconnected computer networks that use the Internet protocol suite (TCP/IP) to link devices worldwide. It is a network of networks that consists of private, public, academic, business, and government networks of local to global scope, linked by a broad array of electronic, wireless, and optical networking technologies. The Internet carries a vast range of information resources and services, such as the inter-linked hypertext documents and applications of the World Wide Web (WWW), electronic mail, telephony, and file sharing.

인터넷(Internet, Interconnected Network)은 인터넷 프로토콜 스위트(TCP/IP)를 사용하여 전 세계 기기를 연결하는 상호연결 컴퓨터 네트워크의 글로벌 시스템이다. 그것은 광범위한 전자, 무선 및 광 네트워킹 기술에 의해 연결된 지역적, 공공, 학술적, 사업적, 정부 네트워크로 구성된 네트워크다. 인터넷은 월드와이드웹(WWW)의 상호연계 하이퍼텍스트 문서와 응용 프로그램, 전자메일, 전화, 파일 공유 등 광범위한 정보 자원과 서비스를 전달하고 있다.

 

The Internet Protocol (IP) is the principal communications protocol in the Internet protocol suite for relaying datagrams across network boundaries. Its routing function enables internetworking, and essentially establishes the Internet. IP has the task of delivering packets from the source host to the destination host solely based on the IP addresses in the packet headers.

인터넷 프로토콜(IP)은 네트워크 경계를 가로질러 데이터그램을 릴레이하기 위한 인터넷 프로토콜 스위트의 주요 통신 프로토콜이다. 그것의 라우팅 기능은 인터넷 작업을 가능하게 하고, 본질적으로 인터넷을 확립한다. IP는 패킷 헤더의 IP 주소에만 근거하여 소스 호스트에서 대상 호스트로 패킷을 전송하는 작업을 가지고 있다.

 

The Transmission Control Protocol (TCP) provides reliable, ordered, and error-checked delivery of a stream of octets (bytes) between applications running on hosts communicating cia an IP network. Major internet applications such as the World Wide Web, email, remote administration, and file transfer rely on TCP. Applications that do not require reliable data stream service may use the User Datagram Protocol (UDP), which provides a connectionless datagram service that emphasizes reduced latency over reliability.

전송 제어 프로토콜(TCP)IP 네트워크를 통신하는 호스트에서 실행되는 애플리케이션 간에 8진수(바이트)의 스트림을 신뢰성 있고, 순서 있고, 오류 검사한 전달을 제공한다. 월드 와이드 웹, 이메일, 원격 관리, 파일 전송과 같은 주요 인터넷 애플리케이션은 TCP에 의존한다. 신뢰성 있는 데이터 스트림 서비스가 필요하지 않은 애플리케이션은 신뢰성보다 지연 시간 단축을 강조하는 무연결 데이터그램 서비스를 제공하는 UDP(User Datagram Protocol)를 사용할 수 있다.

 

The Domain Name System (DNS) is a hierarchical and decentralized naming system for computers, services, or other resources connected to the Internet or a private network. It associates various information with domain names assigned to each of the participating entities. Most prominently, it translates more readily memorized domain names to the numerical IP addresses needed for locating and identifying computer services and devices with the underlying network protocols.

DNS(Domain Name System)는 인터넷이나 사설 네트워크에 연결된 컴퓨터, 서비스 또는 기타 자원에 대한 계층적이고 분산된 명명 시스템이다. 그것은 다양한 정보를 각 참여 단체에 할당된 도메인 이름과 연결한다. 가장 두드러지게, 그것은 더 쉽게 암기되는 도메인 이름을 기본적인 네트워크 프로토콜로 컴퓨터 서비스와 장치를 찾아내고 식별하는 데 필요한 숫자 IP 주소로 번역한다.

 

12. Multimedia

Multimedia

 

Multimedia is content that uses a combination of different content forms such as text, audio, images, animations, video and interactive content, Multimedia contrasts with media that use only rudimentary computer displays such as text-only or traditional forms of printed or hand-produced material.

멀티미디어는 텍스트, 오디오, 이미지, 애니메이션, 비디오 및 인터랙티브 콘텐츠와 같은 다양한 콘텐츠 형식을 조합하여 사용하는 콘텐츠로, 멀티미디어는 텍스트 전용 또는 인쇄물 또는 수작업 제작 소재의 전통적인 형태와 같은 기본적인 컴퓨터 디스플레이만 사용하는 미디어와 대조된다.

 

Multimedia can be recorded and played, displayed, interacted with or accessed by information content processing devices such as computerized and electronic devices, but can also be part of a live performance. Multimedia is distinguished from mixed media in fine art; for example, by including audio it has a broader scope. In the early years of multimedia the term “rich media” was synonymous with interactive multimedia, and “hypermedia” was an application of multimedia.

멀티미디어는 컴퓨터화, 전자장치 등 정보콘텐츠 처리장치에 의해 녹음, 재생, 전시, 상호작용, 접속이 가능하지만 라이브 공연의 일부분일 수도 있다. 멀티미디어는 미술에서 혼합된 매체와 구별된다. 예를 들어, 오디오를 포함시킴으로써 더 넓은 범위를 가진다. 멀티미디어의 초기에는 "부유한 미디어"라는 용어가 대화형 멀티미디어와 동의어였고, "하이퍼미디어"는 멀티미디어의 응용이었다.

 

Multimedia may be broadly divided into linear and non-linear categories:

Linear active content progresses often without any navigational control for the viewer such as a cinema presentation;

Non-linear uses interactivity to control progress as with a video game or self-paced computer-based training. Hypermedia is an example of non-linear content.

멀티미디어는 크게 선형 및 비선형 범주로 나눌 수 있다.
- 선형 활성 콘텐츠는 영화 상영 등 시청자의 항법적 통제 없이 진행되는 경우가 많다.
- 영상 게임이나 자기 페이싱 컴퓨터 기반 훈련처럼 진행상황을 조절하기 위해 비선형(non-linearity)을 사용한다. 하이퍼미디어는 비선형 콘텐츠의 한 예다.

 

Enhanced levels of interactivity are made possible by combining multiple forms of media content. Online multimedia is increasingly becoming object-oriented and data-driven, enabling applications with collaborative end-user innovation and personalization on multiple forms of content over time. Examples of these range from multiple forms of content on Web sites like photo galleries with both images (pictures) and title(text) user-updated, to simulations whose co-efficients, events, illustrations, animations or videos are modifiable, allowing the multimedia “experience” to be altered without reprogramming.

다양한 형태의 미디어 콘텐츠를 결합함으로써 향상된 상호작용성이 실현된다. 온라인 멀티미디어는 점차 객체 지향적이고 데이터 중심적이 되어가고 있으며, 시간이 지남에 따라 다양한 형태의 컨텐츠에 대한 협업적인 최종 사용자 혁신과 개인화를 가진 애플리케이션을 가능하게 한다. 이러한 예는 이미지(사진)와 제목(텍스트)을 모두 업데이트한 사진 갤러리와 같은 웹 사이트의 다양한 콘텐츠 형식에서 계수, 이벤트, 일러스트, 애니메이션 또는 비디오를 수정할 수 있는 시뮬레이션에 이르기까지 다양하여 멀티미디어 "경험"을 재프로그래밍하지 않고도 변경할 수 있다.

 

13. Database

Database

 

A database us an organized collection of data, generally stored and accessed electronically from a computer system. Where databases are more complex they are often developed using formal design and modeling techniques.

번역 : 데이터베이스는 일반적으로 컴퓨터 시스템에서 전자적으로 저장되고 액세스되는 체계적인 데이터 모음입니다. 데이터베이스가 더 복잡한 경우, 그것들은 종종 공식적인 설계와 모델링 기법을 사용하여 개발된다.

 

The database management system (DBMS) is the software that interacts with end users, applications, and the database itself to capture and analyze the data. The DBMS software additionally encompasses the core facilities provided to administer the database. The sum total of the database, the DBMS and the associated applicaitions can be referred to as a “database system”. Often the term “database” is also used to loosely refer to any of the DBMS, the database system or an application associated with the database.

번역 : 데이터베이스 관리 시스템(DBMS)은 최종 사용자, 애플리케이션 및 데이터베이스 자체와 상호 작용하여 데이터를 캡처하고 분석하는 소프트웨어다. DBMS 소프트웨어는 데이터베이스 관리를 위해 제공되는 핵심 시설을 추가로 포함한다. 데이터베이스, DBMS 및 관련 적용의 합계를 "데이터베이스 시스템"이라고 부를 수 있다. 종종 "데이터베이스"라는 용어는 데이터베이스와 관련된 DBMS, 데이터베이스 시스템 또는 응용프로그램을 느슨하게 가리키는 데 사용된다.

 

Computer scientists may classify database-management systems according to the database models that they support. Relational databases became dominant in the 1980s. These model data as rows and columns in a series of tables, and the vast majority use SQL for writing and querying data. In the 2000s, non-relational databases became popular, referred to as NoSQL because they use different query languages.

번역 : 컴퓨터 과학자들은 지원하는 데이터베이스 모델에 따라 데이터베이스 관리 시스템을 분류할 수 있다. 관계형 데이터베이스는 1980년대에 지배적이 되었다. 이러한 모델 데이터는 일련의 표에서 행과 열로서 사용되며, 대부분은 데이터를 쓰고 쿼리하는 데 SQL을 사용한다. 2000년대에는 서로 다른 쿼리 언어를 사용하기 때문에 NoSQL이라고 불리는 비관계 데이터베이스가 인기를 끌었다.

 

A NoSQL (originally referring to “non SQL” or “non relational”) database provides a mechanism for storage and retrieval of data that is modeled in means other than the tabular relations used in relational databases. NoSQL systems are also sometimes called “Not only SQL” to emphasize that they may support SQL-like query languages, or sit alongside SQL databases in polyglot persistent architectures.

번역 : NoSQL(원래는 "SQL" 또는 "비관계"를 지칭함) 데이터베이스는 관계형 데이터베이스에 사용되는 표 관계 이외의 방법으로 모델링된 데이터의 저장 및 검색 메커니즘을 제공한다. NoSQL 시스템은 SQL과 같은 쿼리 언어를 지원하거나, 폴리글롯 영구 아키텍처에서 SQL 데이터베이스와 나란히 있을 수 있음을 강조하기 위해 "SQL뿐만 아니라"라고 불리기도 한다.

 

14. Artificial Intelligence

Artificial Intelligence

 

In computer science, artificial intelligence (A.I), sometimes called machine intelligence, is intelligence demonstrated by machines, in contrast to the natural intelligence displayed by humans. Leading AI textbooks define the field as the study of “intelligent agents”: any device that perceives its environment and takes actions that maximize its chance of successfully achieving its goals. Colloquially, the term “artificial intelligence” is often used to describe machines (or computers) that mimic “cognitive” functions that humans associate with the human mind, such as “learning” and “problem solving”.

번역 : 컴퓨터 과학에서는 인공지능(AI)이 있다.)는 때때로 기계 지능이라고 불리며, 인간이 보여주는 자연 지능과는 대조적으로 기계에 의해 증명되는 지능이다. 대표적인 AI 교과서는 이 분야를 환경을 인지하고 목표를 성공적으로 달성할 수 있는 가능성을 극대화하는 모든 장치인 '지능 에이전트'의 연구로 정의하고 있다. 구어적으로, "인공지능"이라는 용어는 "학습""문제해결"과 같이 인간이 인간의 마음과 연관시키는 "인지적" 기능을 흉내내는 기계(또는 컴퓨터)를 묘사하는 데 종종 사용된다.

 

Modern machine capabilities generally classified as AI include successfully understanding human speech, competing at the highest level in strategic game systems (such as chess and Go), autonomously operating cars, intelligent routing in content delivery networks, and military simulations.

번역 : 일반적으로 AI로 분류되는 현대 기계 능력으로는 인간의 말을 성공적으로 이해하는 것, 전략 게임 시스템(체스나 바둑 등), 자율적으로 작동하는 자동차, 콘텐츠 전달 네트워크의 지능형 라우팅, 군사 시뮬레이션 등이 있다.

 

The traditional problems (or goals) of AI research include reasoning, knowledge representation, planning, learning, natural language processing, perception and the ability to move and manipulate objects. General intelligence is among the field’s long-term goals AI. Many tools are used in AI, including versions of search and mathematical optimization, artificial neural networks, and methodes based on statistics, probability and economics. The AI field draws upon computer science, information engineering, mathematics, psychology, linguistics, philosophy, and many other fields.

번역 : AI 연구의 전통적인 문제들(또는 목표)은 추론, 지식 표현, 계획, 학습, 자연 언어 처리, 인식 그리고 사물을 움직이고 조작하는 능력을 포함한다. 이 분야의 장기 목표인 AI는 일반 정보기관이다. AI에는 검색과 수학 최적화 버전, 인공신경망, 통계, 확률, 경제학에 근거한 방법 등 많은 도구가 사용된다. AI 분야는 컴퓨터 공학, 정보 공학, 수학, 심리학, 언어학, 철학, 그리고 많은 다른 분야에 의존한다.

 

In the twenty-first century, AI techniques have experienced a resurgence following concurrent advances in computer power, large amounts of data, and theoretical understanding; and AI techniques have become an essential part of the technology industry, helping to solve many challenging problems in computer science, software engineering and operations research.

번역 : 21세기에는 컴퓨터 파워, 다량의 데이터, 이론적 이해의 동시진출에 이어 AI기술이 부활하였고, AI기술은 기술산업의 필수적인 부분이 되어 컴퓨터 공학, 소프트웨어 공학, 운영의 많은 난제들을 해결하는 데 도움이 되었다.


 

마무리

한 학기의 수업은 끝났다.

그동안 수업했던 내용을 보면서 기억해두는 것도 좋은 방법일 것이라고 생각이 들어서

블로그에 글을 올리게 되었다.

 

여러분 모두 고생하셨습니다 ^^

이제 기말고사 시즌인데, 열심히 해서 성적 잘 받고 싶어요 !

 

image source [ CSO ]

728x90

'DEVELOPMENT > Computational' 카테고리의 다른 글

[전산 영어] - 종강  (2) 2019.11.24
1